Lasagne Met Gegrilde Aubergine en Courgette

Lasagne vinden wij heel lekker! Eigenlijk is dit meestal wel een calorieenbom als je hem volgens de traditionele manier maakt. Maar uiteraard kun je dit ook anders doen en er zelf een gezonde variant van maken 🙂. Deze variant is al een stuk gezonder en vrij eenvoudig!

Ingrediënten

Bereidingswijze

  1. Zet de oven aan op 200 graden
  2. Snijd de aubergine en de courgette in dunne plakjes. Verspreid ze over je ovenrek en smeer ze in met olijfolie. Zet ze in de oven op grillstand en hou ze in de gaten. Tijd is moeilijk de zeggen, hangt namelijk af van je grill. Tussen de 5 en 10 minuten moet voldoende zijn.
  3. Verhit een wok en bak daarin de gehakt rul. Snijd de paprika, cherrytomaatjes (hou er een stuk of 5 apart) en ui in stukjes. Voeg deze toe aan het gehakt. Bak het geheel nog een minuut of 5. Voeg de pastasaus vervolgens toe. Zet het vuur laag.
  4. Ondertussen snijd je de bol mozzarella ook in plakjes.
  5. Nu kun je beginnen met je lasagne bouwen! Vet de ovenschaal lichtjes in. Start met een laag saus, vervolgens een laag aubergines en courgettes en sluit af met een paar plakken mozzarella. Herhaal dit tot alles op is. Bestrooi je lasagne met de geraspte kaas. Snijd de overige cherrytomaatjes in plakes en leg deze boven op je lasagne.
  6. Zet de lasagne ongeveer 25 tot 30 minuten in de oven.
  7. Eventueel kun je de lasagne nog serveren met een lekkere salade.