Quinoasalade

Quinoasalade

Quinoasalade

20 minuten

1 persoon

QUINOASALADE

Quinoa is momenteel erg populair. Bestempeld tot een ‘Superfood’ en een veel gebruikte vervanger voor rijst.
Quinoa bevat namelijk geen gluten, maar zit wel vol met eiwitten, vezels en mineralen. Behoorlijk voedzaam dus.
Wij maakte er deze heerlijke quinoasalade van. Erg gezond, lekker en makkelijk te bereiden.

INGREDIËNTEN

  • Quinoa, 1 kopje
  • Rucola, 1 zakje
  • Zongedroogde tomaten
  • Sjalotje, 1
  • Mozzarella, 1
  • Pancetta, 5 plakjes
  • Basilicumblaadjes, handje
  • Pijnboompitjes

BEREIDINGSWIJZE

1. Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking. Laat de quinoa erna afkoelen.

2. Bak de pancetta krokant in een pan (zonder olie of vet).  Haal de plakjes eruit als ze krokant zijn. Bak vervolgens in die pan de pijnboompitjes bruin (houd ze in de gaten, ze verbranden snel).
Versnipper het sjalotje en verkruimel de pancetta. Snijd de zongedroogde tomaatjes door tweeën en snijd de mozzarella in kleine stukjes.  Meng alle ingrediënten door de quinoa.

quinoasalade

3. Deze salade kun je makkelijk een avond van tevoren bereiden en meenemen als lunch voor de volgende dag.
Hou dan de rucola apart en voeg die op het laatste moment toe.

Geen reactie's

Geef een reactie