Gastblog: Een gezonde levensstijl vol te houden als moeder?

Gastblog: Een gezonde levensstijl vol te houden als moeder?

Jij hebt interesse in een gezonde levensstijl. Je volgt namelijk Believe In én natuurlijk Charda die haar gezonde levensstijl supergoed uitstraalt.
Daarnaast ben je misschien ook wel moeder, net als ik. En die combinatie, die kán heel goed samen gaan…

Vrouwen hebben het altijd druk. Niet alleen in het dagelijks leven maar vooral ook in hun hoofd. Een vrouw is al-tijd bezig met van alles en nog wat. Met het avondeten, de boodschappen voor morgen, die afspraak bij de tandarts die nog afgezegd moet worden en dat ene cadeautje voor de buurvrouw die zaterdag haar verjaardag viert.

Mannen, wat hebben jullie het toch makkelijk!

Moeders zijn daarnaast ook nog eens druk met hun gezin. Want nadenken voor 2 personen (jezelf en de man des huizes) is een kunst. Maar nadenken voor een heel gezin is topsport. Kind 1 moet naar zwemles, kind 2 opgehaald worden bij zijn vriendje en de baby heeft om stipt 16.00 altijd honger. Juist ja, naast veel aan je hoofd hebben heeft een moeder ook nog eens een strak tijdschema.

Hoe lekker is het dan om na een drukke werkdag óf een hot-naar-her dag met de kids thuis op de bank te ploffen? Een blik soep open te trekken en die zak chips lekker leeg te eten tijdens een half uur GTST…

Deze gedachten heb ik ook wel eens, maar ze werkelijk uitvoeren dat is helemaal niet nodig. Een gezonde levensstijl gaat ook met kinderen heel goed samen en voor deze drukke moeders zijn er zat oplossingen te bedenken. No more excuses!

Moeder

Vandaag neem ik je mee en deel ik je wat tips. Niet alleen voor jullie maar ook voor mezelf. Handig hoor, je eigen tips bedenken want tja… ook ik heb het wel eens moeilijk en kies dan voor Tony in plaats van een havermoutcupcake of een fruitsalade.

Gezond eten voor de kids = gezond eten voor jezelf

Wij willen graag gezond eten. Nog liever willen wij dat onze kinderen gezond eten. 16.00 uur altijd tijd voor fruit? Of met jongere kinderen een gezond 10-uurtje in elkaar flansen? Maak een extra bordje voor jezelf, zo stil je je eigen honger op een verantwoorde manier.

Geen tijd om te koken? Kook vooruit!

Laatst las ik de tip van Charda: zondagmiddag bakmiddag! Ideaal is het ook om bijvoorbeeld een grote pan paprikasoep te maken op zondagmiddag. Een gezonde lunch en daarnaast extra veel maken om in te vriezen voor die drukke donderdagavondspits wanneer je van hot-naar-her vliegt.

Kinderen naar school of op bed? Time to move!

Natuurlijk kun je dat vrije uurtje besteden om je favo serie op Netflix te volgen. Echter kun je er ook voor kiezen om thuis wat extra oefeningen te doen. Bootcampoefeningen die je bij Charda vaker doet kun je makkelijk in de woonkamer tot uitvoering brengen. Wat flessen water als gewichtjes, de salontafel om te ‘dippen’ en squats? Die kunnen overal!

Waar een wil is…

Uiteindelijk denk ik dat wij moeders heel goed weten hoe het zit. Wij weten precies waar veel suikers in zitten en dat we voor die paar uurtjes sport per week gewoon tijd vrij moeten maken. Waar een wil is… is altijd een weg! Het heeft te maken met jouw mindset. Zet die knop om, want na de eerste successen merk je pas hoe goed het voelt. En you know what, het is écht verslavend!

Succes! En mocht je meer van onze moederschap-struggles willen lezen?
Lees hier dan onze blog of volg ons hier op Facebook.

Liefs,
Kim
www.xazoe.nl

xazoe-final-logo
1Reactie
  • Ilse Broere
    Geplaatst op 23:10h, 25 juli Beantwoorden

    Heel herkenbaar Kim. Het is inderdaad heel makkelijk om ’s avonds na een hele drukke dag op de bank te ploffen. Ik sport zelf het liefst in de ochtend voordat ik ga werken en mijn dochter op school zit. Maar het komt niet altijd uit. Daarom is het ook zo leuk dat je bij Functioneel Fit meerdere mogelijkheden/momenten hebt om toch te kunnen sporten.

Geef een reactie